Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna www.poreba2.fora.pl
Inwestycje mieszkaniowe na Węglinku i Porębie w Lublinie. PPH Orion, Willowa II, WIKANA, BUDOM, LUK.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zaliczka na pokrycie kosztow administratora
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna -> Wspólnota mieszkaniowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anna




Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 13:49, 29 Mar 2010    Temat postu:

Miesiąc luty nie jest uwzględniony w rozliczeniu, rozliczenie dotyczy zawartej umowy a umowa była do 31 stycznia. Pani w firmie DOM powiedziała, że to deweloper będzie rozliczał. A w związku z tym przyznam że jestem trochę w szoku, po otrzymaniu rozliczenia z firmy DOM. Myślałam że dotyczy to 3 miesięcy a tu okazuje się że 2. Mam niedopłatę ok 170 zł i nie zdziwiło by mnie gdyby wynikało to z ogrzewania, ale to wynika z ogromnych kosztów wywozu nieczystości i energii części wspólnych. Wywóz nieczystości - ok 120 zł, energia ok 90zł. I w dodatku dostaniemy rachunek za luty od dewelopera. O ile koszty nieczystości może się z czasem zmniejszą to energia pewnie nie. Czy ktoś się może orientuje czy nie dało by się ograniczyć liczby lamp na stałe świecących się przed blokami i w garażu, aby włączały się na fotokomórkę? I w ogóle co o tym myślicie? Może to ograniczyło by trochę koszty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 17:34, 29 Mar 2010    Temat postu:

to chyba jakaś kpina z tymi fakturami czy wogole nasz szanowny zarząd sprawdził sposob naliczania opłat za smieci i prąd? na tym można zrobic największe przekręty. jutro rano porozmawiam sobie z domem. już teraz bez sprawdzania wiem że nie jest mozliwością abym ja sam płacił za energię zewnetrzna kwotę 50zl/m a za odpady 65zł/m poza tym nasz szacowny developer moglby już sobie darować z wystawianiem faktur, bo jego tez podliczyc mozemy za spore opoznienie i za wywoz nieczystosci z budowy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uslow
Gość






PostWysłany: Pon 17:49, 29 Mar 2010    Temat postu:

Ja np. od grudnia do stycznia mam ponad 300 PLN niedopłaty za CW i CO (łącznie 651,32 PLN), czy Wy też macie podobne sytuacje?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iza
Gość






PostWysłany: Pon 19:12, 29 Mar 2010    Temat postu:

ja w styczniu zaplaciłam zaliczkowo 300 zl za koszty ciepla i teraz mam na rozliczeniu niedoplate 200 zl myslalam ze to do konca lutego ale jesli nie to jestem w szoku bo przeciez jeszcze nawet nie zamieszkuje tam grzejniki byly ustawione na 18 stopni . czy to mozliwe ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 19:13, 29 Mar 2010    Temat postu:

JA TEZ MAM NIEDOPLATE I TEZ NIE MIESZKAM JESZCZE , A CO BY BYLO JAKBYM NIEZAPLACIŁ ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuaeriate
Administrator



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 20:26, 29 Mar 2010    Temat postu:

Jeżeli to jest rozliczenie zaliczki za 2 miesiące (grudzień i styczeń) to koszt miesięczny wyniósł mnie ponad 420zł. Szczególnie zastanawiająca jest opłata za administratora zapłacona z góry w kwocie 50zł od mieszkania. To chyba najdroższe wynagrodzenie zarządcy w Lublinie (miesięcznie 25zł od mieszkania). Każdy mieszkaniec może udać się osobiście do firmy DOM i poprosić o wgląd w historię rachunku dla Naszej Wspólnoty za te 2 miesiąca. W ten sposób można sprawdzić jakie firma DOM miała miesięczne obciążenia z tytułu np: energi i wywozu śmieci dla naszej Wspólnoty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 20:37, 29 Mar 2010    Temat postu:

Anonymous napisał:
JA TEZ MAM NIEDOPLATE I TEZ NIE MIESZKAM JESZCZE , A CO BY BYLO JAKBYM NIEZAPLACIŁ ?


masz czas 14 dni od odebrania listu na zaplate więc zrob to ostatniego dnia że twoja kasa niepotrzebnie nielezala na ich koncie
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuaeriate
Administrator



Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 1396
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 20:44, 29 Mar 2010    Temat postu:

Załącznik do Komunikatu Ministra Budownictwa z dnia 6 grudnia 2006 r.(poz. 3) STANDARDY ZAWODOWE ZARZĄDCÓW NIERUCHOMOŚCI
§ 5
Obowiązek informowania klienta
1. Zarządca nieruchomości obowiązany jest do udzielania właścicielom informacji na temat zarządzanej nieruchomości oraz udostępniania do kontroli dokumentów dotyczących zarządzanej nieruchomości. Swoim zachowaniem zarządca nieruchomości powinien dążyć do stworzenia warunków do wzajemnej wymiany informacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gość
Gość






PostWysłany: Pon 20:48, 29 Mar 2010    Temat postu:

Zapłacić trzeba bo będą nas ścigać. Rozliczenia wysłali poleconymi bo chcą jeszcze zapolować na łosi i naliczyć im odsetki za zwłokę.
Sam się zdziwiłem bo koszt ciepła za 1,5 miesiąca to ponad 600 zł i dowiadywałem się, że za luty koszt ten, w moim przypadku, będzie wynosił ok 400 zł (mieszkanie 67 m2). Zaznaczam, że mieszkam od marca i do tego czasu temperatura w mieszkaniu była na poziomie 17 stopni.
Najgorsze jest to, że w rozliczeniu nie podaje się stanu początkowego logoterm. Mogło dojść do nieprawidłowości z z odczytem początkowym ciepła. Ale też, co ma często miejsce w przypadku nowych mieszkań, koszt energii w pierwszym sezonie grzewczym jest dosyć wysoki ze względu na niedogrzanie budynku i dużą wilgotność powietrza (malowania, gładzie itp)
Gigantyczny koszt wywozu śmieci ponad 120 zł i energii elektrycznej części wspólnej (oświetlenie zewnętrzne). Nawiasem mówiąc ciekawe czy koszt oświetlenia drogi dojazdowej (tej ze służebnością) będzie współfinansowany przez oriona.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nikitak
Gość






PostWysłany: Pon 20:53, 29 Mar 2010    Temat postu:

komanch napisał:
Dzwoniłem do firmy "Dom" - rozmawiałem z prezesem, rozliczenie za miesiące grudzień, styczeń ma być na dniach. Według jego wyjaśnień Developer nie dostarczył mu rachunków za prąd - dlatego nie może zamknąć rozliczenia.


To są jakieś jaja. Ja jestem pewna że to deweloper sobie rozłożył SWOJE koszty prądu budowlanego i wywozu nieczystości jeszcze pewnie z października i listopada i każe NAM płacić za to. Nie dość że ponieśliśmy koszty związane z opóźnieniami to jeszcze mamy płacić jakieś kwoty z nieba. Trzeba żądać wglądu w faktury i dowiedzieć się w jaki do cholery sposób firma KOMEKO naliczyło aż tyle za wywóz śmieci.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gość
Gość






PostWysłany: Pon 22:34, 29 Mar 2010    Temat postu:

Koszt wywozu jednego kontenera stanowi kwotę max 500 złotych. Płacąc 120 złotych x 102 mieszkania = 12240 podzielone przez 500 zł/kontener = 24,5 wywiezionego kontenera przez 1,5 miesiąca, tj 7 tyg. = 3,5 kontenera na tydzień. Czy tak mogło być?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lorenzo




Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2

PostWysłany: Pon 22:59, 29 Mar 2010    Temat postu:

Zwróć uwagę na to co się dzieje obecnie, jak ci którzy się sprowadzili już mieszkają i produkują w zasadzie tylko śmieci standardowe. Jeden kontener - przy 11 bo na ten mam wzgląd zapycha się po 5-6 dniach (max!!!), a to co nie wpadnie wala się wokół kontenera. Raz zwróciłem uwagę typowi który wyrzucał niepogniecione pudełka po glazurze, które zajmowały kupę objętości kontenara - jakbym nie zrobił kroku wstecz dostałbym w ryj! tak bardzo obruszyłęm wysypujacego. Ja nie dostałem, a my płacimy. Do dziś widać niezgniatane kartony wyrzucane do pojemników. Chyba tylko aspekt finansowy przemawia do korzystających z kontenerów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kruchy




Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 7:53, 30 Mar 2010    Temat postu:

Co do ilości kontenerów w okresie Grudzień styczeń to według mnie były wywożone raz w tygodniu i wszyscy wiemy jak to wyglądało sterty śmieci obok kontenerów. kilkukrotnie śmieci były też palone !!!!! Według mnie to opłaty za wywóz śmieci są sporo zawyżone. Proponuję żeby ktoś z zarządu poprosił o udostępnieni faktur za śmieci i prąd od firmy dom i zamieścił kopie na forum tak aby każdy miał do nich wgląd. Obawiam się, że zwykły śmiertelnik może zostać olany przez ww firmę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kruchy




Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 8:11, 30 Mar 2010    Temat postu:

Proponuję żeby na naszym osiedlu postawić pojemniki na zbiórkę selektywną takie śmieci są zabierane za darmo i przynajmniej w pewnym stopniu rozwiąże to problem kartonów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 9:17, 30 Mar 2010    Temat postu:

najlepiej miedzy blokami , takie zyczy mozna oczywiscie ale jak juz zagospodarujemy teren ibedziemy wiedzieli co gdzie ma byc
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna -> Wspólnota mieszkaniowa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin