Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna www.poreba2.fora.pl
Inwestycje mieszkaniowe na Węglinku i Porębie w Lublinie. PPH Orion, Willowa II, WIKANA, BUDOM, LUK.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozmowy na temat inwestycji PPH Orion - ul. Berylowa.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna -> Rozmowy na temat inwestycji przy ul. Kryształowej 30.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:16, 23 Wrz 2012    Temat postu:

... i dlatego nasze czwartkowe spotkanie z DOM-em będzie doskonałą okazją omówienia szczegółów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uji




Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:02, 27 Wrz 2012    Temat postu: Po spotkaniu z DOMem

punk napisał:
... i dlatego nasze czwartkowe spotkanie z DOM-em będzie doskonałą okazją omówienia szczegółów...


Jak mogliście się przekonać - jest sporo wątpliwości co do wysokości stawek, które DOM nalicza - co generalnie chyba nikomu się to nie spodobało. Wydaje mi się, że przedstawiciele DOMu nie załapali, że nam sie to po prostu nie podoba i nie chcemy tyle płacić. Dla przykładu u nas:
- opłata bieżąca za utrzymanie budynku = 1,55 zł /m2
a w bloku na ul. Onyksowej (prawie 2x większy budynek) wynosi 1,10 zł (zarządca KSJ)
- opłata zmienna za ogrzewanie = 2,30 zł /m2 a w KSJ zaledwie 1,10 zł.

Podsumowując przy mieszkaniu 60 m2 oszczędzamy 99 zł każdego meisiąca!!!

Ponadto w KSJ nie ma wyodrębnionej pozycji na sprzątanie - jest to podciągnięte pod opłatę bieżącą na utrzymanie budynku!

Ponadto uważam, że opłata bieżąca za miejsce postojowe w garażu podziemnym wynosząca 30 zł/miesiąc jest mocno wygórowana - oprócz prądu na światło i bramę jakie mogą być koszty? Przy założeniu, że są 24 miejsca postojowe, a miesięczna oplata wynosi dokładnie 30,58 daje to prawie 734 zł co miesiąc! Dodatkowo nie wyobrażam sobie, że będzie porządnie sprzątany garaż zimą...

Powyższe informacje są tylko przykładem - zapewne możecie sami przytoczyć inne przypadki i argumenty za tym, że z uwagi na nasze wspólne dobro, naszą oszczędność i sprawiedliwość, zmienić przy pierwszej możliwej okazji zarządce nieruchomości.

DLATEGO
aby móc zmienić zarządce musimy mieć większość udziałów w nieruchomości. A dopóki nie podpiszecie aktów notarialnych nie mamy o czym w ogóle dyskutować. I to, że zapłaciliśmy set tysięcy złotych za mieszkania to nie znaczy, że jesteśmy właścicielami! Nawet jeśli nie mieszkacie jeszcze w bloku to też powinniście mieć podpisany jak najszybciej akt abyśmy mogli większością udziałów zmienić zarządce, co wpłynie na pomniejszenie wszystkich kosztów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uji




Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:11, 27 Wrz 2012    Temat postu: Re: Po spotkaniu z DOMem

Na stronie internetowej DOMu jest nawet krótki wpis:

zwdom.lublin.pl/?s=10&id=6&new=ok

z którego wynika,że trzeba mieć podpisany akt (NIE trzeba mieć wpisu do księgi wieczystej) aby podejmować decyzje i głosować nad uchwałami wspólnoty mieszkaniowej.[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:04, 27 Wrz 2012    Temat postu:

Sprawa opłat jest otwarta, jeśli inni mogą płacić mniej to my pewnie też. Zgodnie z tym co zostało powiedziane, jeśli będziemy chcieli zmniejszyć tę kwotę to będziemy mogli to zrobić...

Druga sprawa to 1100 zł które bierze DOM za zarządzanie .... być może KSJ czy inny zarządca będzie tańszy...

A kolejna sprawa to naliczanie opłat za piwnice, których fizycznie nie ma ale za to są w dokumentach. Osobiście mnie to nie dotyczy, ale nie widzę powodu dla którego sąsiedzi mieliby płacić.... W tej sprawie przejdę się po mieszkaniach w celu zebrania podpisów bo to jest lekkie przegięcie....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez punk dnia Czw 20:05, 27 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
overclocker




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:20, 27 Wrz 2012    Temat postu:

Zapytanie ofertowe do KSJ wymaga podania w formularzu wielu danych które chyba jedynie Orion może nam udostępnić:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez overclocker dnia Czw 20:24, 27 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uji




Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:26, 28 Wrz 2012    Temat postu:

overclocker napisał:
Zapytanie ofertowe do KSJ wymaga podania w formularzu wielu danych które chyba jedynie Orion może nam udostępnić:

[link widoczny dla zalogowanych]



Hmm, sprawdzę później w akcie notarialnym bo tam prawie są wszystkie informacje a po resztę to można po prostu napisać do oriona aby podali.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kinga




Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 15:48, 28 Wrz 2012    Temat postu:

A może powinniśmy dać szansę "Domowi"? Nie powinniśmy z góry zakładać, że są źli.
Fakt, 1.55 zł. to sporo, ale tak jak ta Pani tłumaczyła - zaczynamy od sezonu grzewczego, gdzie na bieżąco trzeba płacić faktury za c.o. Następna sprawa to w tym 1,55 jest konserwacja wind, ubezpieczenie, zewnętrzne sprzątanie (z odśnieżaniem) i nie pamiętam co tam jeszcze... Dla nich za administrację jest 1.100zł. Może to nie jest mało, ale nie wiem czy ktoś będzie to robił za mniejsze pieniądze.
Następna sprawa, to niektóre firmy rozbijają kwotę "na bieżące utrzymanie" w ten sposób, że kwota "na bieżące utrzymanie" jest niższa, ale odrębnie jest liczona np. winda czy ubezpieczenie budynku czy inne opłaty z tym związane. Rozmawiałam z osobą kompetentną, która obiektywnie oceniając nasze koszty (pokazałam naliczone opłaty za wrzesień) powiedziała, że nie mamy naliczone drogo, w porównaniu z innymi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:06, 28 Wrz 2012    Temat postu:

Podstawowa sprawa o która tutaj się wszystko rozchodzi to fakt, że koszty małej wspólnoty powinny być niższe a są porównywalne z kosztami w spółdzielni, więc coś tu jest nie tak.

Jeśli chodzi o samą kwotę to jeśli dobrze zrozumiałem na koniec roku będzie rozliczenie i nadwyżka zostanie zwrócona. A koniec roku jest bliski.... więc zobaczymy czy zarządca rzeczywiście oszacował wszystko właściwie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
overclocker




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:36, 28 Wrz 2012    Temat postu:

Cytat:

Hmm, sprawdzę później w akcie notarialnym bo tam prawie są wszystkie informacje a po resztę to można po prostu napisać do oriona aby podali.

Faktycznie na akcie notarialnym powinna być większość informacji. O reszte poprosimy Developera:)


Cytat:

A może powinniśmy dać szansę "Domowi"? Nie powinniśmy z góry zakładać, że są źli.
Fakt, 1.55 zł. to sporo, ale tak jak ta Pani tłumaczyła - zaczynamy od sezonu grzewczego, gdzie na bieżąco trzeba płacić faktury za c.o. Następna sprawa to w tym 1,55 jest konserwacja wind, ubezpieczenie, zewnętrzne sprzątanie (z odśnieżaniem) i nie pamiętam co tam jeszcze... Dla nich za administrację jest 1.100zł. Może to nie jest mało, ale nie wiem czy ktoś będzie to robił za mniejsze pieniądze.
Następna sprawa, to niektóre firmy rozbijają kwotę "na bieżące utrzymanie" w ten sposób, że kwota "na bieżące utrzymanie" jest niższa, ale odrębnie jest liczona np. winda czy ubezpieczenie budynku czy inne opłaty z tym związane. Rozmawiałam z osobą kompetentną, która obiektywnie oceniając nasze koszty (pokazałam naliczone opłaty za wrzesień) powiedziała, że nie mamy naliczone drogo, w porównaniu z innymi...



Na początek sprawdźmy wycene DSJ. Jeśli będzie znacznie bardziej konkurencyjna to dlaczego mamy nie skorzystać z tańszej oferty.
Z kolei moi znajomi zgodnie twierdzą że te opłaty są naliczane jakąś metodologią typu "Złupić klienta ile się da:)".
Podsumowując wg. mnie liczy się chłodna kalkulacja a tym samym najtańsza oferta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uji




Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:10, 29 Wrz 2012    Temat postu:

Cytat:
Na początek sprawdźmy wycene DSJ. Jeśli będzie znacznie bardziej konkurencyjna to dlaczego mamy nie skorzystać z tańszej oferty.
Z kolei moi znajomi zgodnie twierdzą że te opłaty są naliczane jakąś metodologią typu "Złupić klienta ile się da:)".
Podsumowując wg. mnie liczy się chłodna kalkulacja a tym samym najtańsza oferta


Temat tego zarządcy był poruszany już dobrych kilka tygodni temu. Już wtedy można było sobie poczytać opinie o DOMie. Niestety nie były one zbyt obiecujące. A być może jest też tak, że oni wiedzą jakie mają opinie i mają świadomość tego, że prędzej czy później ktoś poruszy temat "zmieńmy zarządce" i dlatego startują z wyższymi opłatami póki jesteśmy skazani na nich.

Bo generalnie nikomu nie chodzi o to, że zarządca nazywa się DOM, KSJ, ABC, XYZ - chodzi o to aby w ramach "konkursu/zapytania ofertowego" stanęły ze swoją propozycją różne firmy. Każda będzie miała takie same pole do popisu i przedstawienia najlepszej oferty jaką może dać. I dopiero wtedy można wybierać - i być może to DOM da najrozsądniejszą ofertę. I nie mam na myśli najtańszą. Myk w tym, że nie pozostawiono nam wyboru, a przecież nie o to powinno chodzić we wspólnocie.

Po całej walce z Orionem, kłamstwach pracowników, dyrektorów z tej firmy mam serdecznie dość być jeb..ym ka każdym kroku, gdzie chodzi o moją przyszłość, moje mieszkanie, moje zarobione pieniądze. Dlatego chcę abyśmy poznali alternatywy od innych zarządców i wspólnie zdecydowali. Jeśli padnie na DOM i będzie wszystko w porządku, to po temacie.

I zgadzam się ze słowami "Podsumowując wg. mnie liczy się chłodna kalkulacja a tym samym najtańsza oferta" oraz że koszty zarządzania mniejszym budynkiem powinny być relatywnie niższe. Dla mnie oszczędność każdego miesiąca o 1/4 na czynszu to jest dużo po prostu.[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:46, 01 Paź 2012    Temat postu:

W temacie zadośćuczynienia za nieterminowość Oriona:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uji




Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:20, 01 Paź 2012    Temat postu:

punk napisał:
Podstawowa sprawa o która tutaj się wszystko rozchodzi to fakt, że koszty małej wspólnoty powinny być niższe a są porównywalne z kosztami w spółdzielni, więc coś tu jest nie tak.



Właśnie o to chodzi. 400 zł za mieszkanie 60 m2 to się płaci w spółdzielni na Czubach, a nie w tak małej wspólnocie. Znam takie przekręty że za zmianę żarówki "zarządca" wystawiał fakturę na 100 zł!!!!

DOM niech sobie bierze 1100 zł wynagrodzenia. Chodzi tu raczej o obniżenie kosztów utrzymania budynku a nie ich wynagrodzenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iza188




Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 21:10, 02 Paź 2012    Temat postu:

W nawiązaniu do pisma w sprawie usunięcia wszelkich braków w naszym budynku i okolicach znalazłam taką wypowiedź [link widoczny dla zalogowanych]

Jest ona sprzed 3 lat, natomiast sprawdziłam i zarówno przepisy KC jak i Ustawy o własności lokali są zgodne z cytowanymi paragrafami.
Ponieważ nie do końca wiemy czy sprawy te powinien rozwiązywać Orion czy DOM proponuję przejśc z napisanym pismem do DOMU i poprosić aby jako zarządca też się pod nim podpisał dopiero wtedy wysłac listem poleconym za zwrotnym potw odb. do Oriona (oczywiscie zostawić sobie kopię Smile)
Z tego co zrozumiałam z artykułu, DOM powinien nas reprezentować w tych sprawach przed Orionem i jeżeli nie bedzie tego robił to będziemy mieli w przyszłości możliwość dochodzenia roszczeń również od nich (warto się zabezpieczyć)

Co do samego pisma sugeruję nadać mu tytuł "Wezwanie do usunięcia wad budynku z tytułu rękojmi"
I zacząć:
Powołując się na paragraf 556 kodeksu cywilnego, my niżej podpisani wzywamy do Usunięcia usterek stwierdzonych na terenie Wspólnoty mieszkaniowej Kryształowa 30 ..."
I tu wypunktować te usterki...
- niewydolna instalacja odprowadzania wody deszczowej na terenie drogi wjazdowej do garaży i parkingu podziemnego
- nieprawidłowo zagospodarowana przestrzeń wzdłuż drogi wjazdowej do garaży i parkingu podziemnego uniemożliwiajaca swobody wjazd do wyżej wymienionych
- inne usterki dotyczace CZESCI WSPOLNYCH"
Pismo zakonczyłabym czymś w stylu "Jednocześnie nadmieniamy iż oczekujemy podania terminów usunięcia wyżej wymienionych wad. "

O piwnice powinniśmy walczyć innymi pismami -indywidualnymi bo są to odrębne lokale i nie wchodzą one w zakres zarządu wspólnoty (info do sprawdzenia ale wydaje się logiczne).
info znalezione na stronie, [link widoczny dla zalogowanych] najważniejsze ostatnie 3-4 akapity)

Jeżeli piszący potrzebuje wsparcia i uważa powyższe wypociny za w miarę sensowne proszę o wiadomość na priv.

Linki do stron wrzucę jutro jak minie okres "ochronny"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez iza188 dnia Śro 20:35, 03 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
punk
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:40, 03 Paź 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
iza188




Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 8:53, 03 Paź 2012    Temat postu:

Mecenas, ktora obsługuje firmę w której pracuje, potwierdziła, że to zarządca powinien występować w naszym imieniu do developera o usunięcie wad z tyt. rękojmi.

Jeżeli chodzi o piwnice przy podpisywaniu aktu notarialnego nie powinno nastąpić jego podpisanie w formie, w ktorej stwierdza sie ze piwnice są przekazane. Przy podpisywaniu aktu należy zwrócić na to uwagę notariuszowi. Wtedy dewelepoer będzie musiał zadeklarować (pisemnie) datę oddania piwnicy do użytku. Jak to dokładnie wygląda nie wiem. Najlepiej pogadać ze swoim notariuszem. I nie podpisywać niczego bez dokładnego przeczytania Smile

Co do opłat. Trzeba wyslać pismo o korektę naliczonych kosztów do zarządcy.

Ps. wysłałam wczoraj zapytanie do DOMU czy otrzymali rozliczenie naszych kaucji. Z tego co wyczytałam w paragrafie 6 lub 7 to Orion mial sie z nami z tego rozliczyć w terminie 15 dni od podpisania umów o media przez wszytskich mieszkanców czyli od 01-09-2012 roku wg mnie. Na razie cisza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.poreba2.fora.pl Strona Główna -> Rozmowy na temat inwestycji przy ul. Kryształowej 30. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następny
Strona 8 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin